Accra, Ghana. Terug in Afrika. - Reisverslag uit Alajo, Nigeria van bert schelde - WaarBenJij.nu Accra, Ghana. Terug in Afrika. - Reisverslag uit Alajo, Nigeria van bert schelde - WaarBenJij.nu

Accra, Ghana. Terug in Afrika.

Blijf op de hoogte en volg bert

01 Januari 1970 | Nigeria, Alajo

Maandagavond 3 oktober gearriveerd in Accra, Ghana. De vlucht en douaneformaliteiten verliepen vlotjes, het enige wat behoorlijk wat tijd in beslag nam was de bagage; er waren wat problemen met het vliegtuig. Eenmaal buiten kwam een uiterst vriendelijke man met mijn naam (foutloos gespeld) op een A4-tje op me af gelopen; mijn taxi stond klaar en hij herkende me aan mijn enorme fietsdoos. Door een pikdonker Accra reden we naar het hotel; the Sleepy Hippo. Snel naar bed want het was toch al bij al wel een lange dag. Op dinsdag lekker uitgeslapen en na mijn ontbijt mijn fiets in elkaar gezet en mijn bagage gelijk verdeeld over de verschillende tassen zodat ik niet zwalkend over de West-Afrikaanse wegen mijn weg hoef te zoeken. Verder vooral weinig gedaan!
Ook besloten om iig op woensdag nog in Accra te blijven. Beetje wennen aan de warmte en vochtigheid. Bovendien speelt mijn verkoudheid nog steeds op; hoesten en kortademigheid vormen zeker geen ideale combinatie om mijn reis mee te beginnen.